با موزه های تهران آشنا شوید

8 دقیقه زمان خواندن
با موزه های تهران آشنا شوید

ایران، کشوری تاریخی و کهن که در سینه خود داستان‌های بسیاری از دوران‌های مختلف دارد که نشانه‌هایی از این ادوار را می‌توان در موزه‌ها، عمارت‌ها و دیگر مکان‌های تاریخی جستجو کرد. موزه ها مکان‌هایی هستند که با بازدید از آن‌ها می‌توان به تاریخ سرزمین مادری‌مان بیش از بیش پی ببریم و به گذشتگان خود افتخار کنیم و از آن‌ها درس بگیریم. در تهران پایتخت این مرز و بوم دیرینه، موزه های بسیاری قرار دارد که هر کدام تکه‌ای از تاریخ را در دل خود جای داده‌اند و بیانگر زیبایی‌های ایران هستند. شما هم اگر به آشنای با موزه های تهران علاقه‌مند هستید، خواندن مقاله زیر را از دست ندهید.

موزه ملی ایران مادر موزه های تهران

موزه ملی ایران یا موزه ایران باستان از کهن‌ترین موزه‌های تهران و ایران با قدمت هشتاد ساله است که در آن می‌توان شاهد آثار بسیاری از ادوار مختلف تاریخ باشیم. با توجه به آثاری که در این موزه قرار دارد، موزه ملی ایران در شمار برترین موزه های جهان قرار گرفته است و بازدید کنندگان داخلی و خارجی بسیاری از سراسر جهان برای بازدید آن به تهران سفر می‌کنند. این موزه از دو بخش تشکیل می‌شود که شامل بخش موزه ایران باستان و بخش موزه دوران اسلامی می‌شود که هریک آثار مخصوص به خود را دارند. از هتل های تهران که در نزدیکی موزه ملی ایران قرار گرفته‌اند، می‌توان به هتل فردوسی تهران، هتل حافظ تهران، هتل شهریار تهران و هتل الیان تهران اشاره کرد.

آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، ابتدای سی تیر، خیابان پروفسور رولن

موزه جواهرات ملی

موزه جواهرات ملی از زیباترین و خاص‌ترین موزه های تهران و ایران است که جواهرات مختلفی مانند الماس دریای نور، تاج کیانی، تخت نادری، تخت طاووس، الماس نور العین و … را در خود جا داده است. زیبایی این موزه به حدی است که قسمت‌های مختلف آن چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و همین امر باعث شده تا برای بازدید از موزه به زمان زیادی نیاز باشد. موزه جواهرات ملی یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های طلا و جواهرات در سراسر جهان است و به همین علت اهمیت بسیاری دارد. اگر قصد رزرو آنلاین هتل هایی مانند هتل مرکزی تهران، هتل باباطاهر تهران و هتل آرمان تهران را دارید که در نزدیکی موزه جواهرات ملی قرار گرفته‌اند، می‌توانید از طریق رزرواسیون مهر اقدام کنید.

آدرس: تهران، میدان امام خمینی، خیابان فردوسی، نرسیده به چهارراه استانبول، ساختمان بانک مرکزی ایران 

موزه کاخ گلستان

کاخ گلستان به طور حتم از منحصربه‌فردترین بناهایی است که تا به حال دیده‌اید. این کاخ زیبا در طول سال‌ها میزبان پادشاهان و شاهزادگان بسیاری بوده است. این کاخ با توجه به معماری و ساختاری خاصی که دارد، به عنوان برگی از شناسنامه تاریخ ایران به شمار می‌آید. کاخ موزه گلستان از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که بازدید از بسیاری از آن‌ها برای بازدیدکنندگان امکان پذیر است. علاوه بر این باید اشاره کرد که در این باغ وسایل و اشیا بسیار  قیمتی و تاریخی از دوران‌های مختلف نیز وجود دارد.

آدرس: تهران، خیابان 15 خرداد، میدان ارگ

 موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر از آن دست موزه‌هایی است که خیلی‌ها نرفته‌اند و تمایلی به آن ندارد ولی برای یکبار هم که شده بازدید از این نوع موزه ها را از دست ندهید، مطمئن باشد که پشیمان نخواهید شد و شاهد آثاری خواهید بود که زیبایی آن‌ها شما را به خود جلب می‌کند. موزه هنرهای معاصر تهران از جمله همین موزه ها است که با قدم به آن می‌توان آثاری را مشاهده کرد که در کمتر جای از جهان می‌توان نظیر آن‌ها را پیدا کرد. این موزه 42 ساله به نه گالری مجزا تقسیم‌بندی می‌شود که در هریک آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی قرار گرفته است. 

آدرس: خیابان کارگر شمالی، پارک لاله

موزه نیاوران

کاخ موزه نیاوران در میان تمام کاخ های ایران جوان‌تر است و محل زندگی محمدرضا پهلوی و خانواده‌اش بوده است. این کاخ نیز همچون سایر کاخ های ایران از معماری بسیار زیبا و خاصی برخوردار است ولی سادگی آن، کاخ نیاوران را از سایرین متمایز می‌کند. کاخ نیاوران در دو طبقه قرار گرفته است و دور تا دور آن پوشیده از درختان و گیاهان مختلف است. نکته بسیار مهمی که در رابطه با کاخ نیاوران وجود دارد، آن است که سقف این کاخ به صورت بازشو طراحی شده تا در صورت نیاز بتوان از درون کاخ آسمان را مشاهده کرد. هتل مدیا تهران، هتل برج سفید تهران و هتل دیاموند تهران از هتل هایی هستند که در نزدیکی کاخ نیاوران قرار گرفته‌اند و حتی پیاده هم می‌توان به کاخ دسترسی داشت.

آدرس: تهران، نیاوران

موزه آبگینه و سفالینه تهران

موزه آبگینه و سفالینه از برترین و خاص‌ترین موزه های تهران است که در ساختمانی زیبا در وسط یک باغ 7 هزار متری که از دوران پهلوی بر جای مانده است، قرار دارد. عمارتی که در موزه آبگینه قرار گرفته است، بیش از 90 سال قدمت دارد و شامل قسمت‌های مختلفی می‌شود. آثاری که در موزه آبگینه از زمان قبل از میلاد تا معصر هستند و به دلیل تنوعی که دارند، سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای بازدید از آن‌ها به ایران سفر می‌کنند. 

آدرس:‌ تهران، خیابان جمهوری، خیابان سی تیر

موزه پول ایران

موزه پول ایران از موزه های تهران بوده که نسبت به بقیه از سن و سال کم‌تری برخوردار است و افتتاح آن به سال 1376 باز می‌گردد. در این موزه بسیاری از سکه‌ها و اسکناس‌هایی که از دوران قدیم بر جای مانده است، به نمایش گذاشته شده تا مردم با راه‌های داد و ستد در زمان‌های قدیم آشنا شوند. 

آدرس: تهران، خیابان میرداماد، نرسیده به پل میرداماد

موزه رضا عباسی

موزه رضا عباسی از با ارزش‌ترین موزه های تهران است که آثار قرار گرفته در آن از دوره پیش از تاریخ تا قرن سیزدهم را شامل می‌شوند. این موزه با داشتن سه طبقه مجزا و تالارهای مختلف امکان بازدید را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. هتل آپارتمان ونوس تهران، هتل آپارتمان وزرا تهران و هتل برج سفید از هتل های تهران هستند که در نزدیکی موزه رضا عباسی قرار گرفته‌اند.

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان

موزه فرش تهران

موزه فرش تهران از موزه‌های شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد تهران است که با بازدید از آن به طور حتم حیرت زده خواهید شد. این موزه با مساحت 3500 متری توانسته بهترین و ارزشمندترین فرش‌های ایران را در دل خود جای دهد. از هتل هایی که در نزدیکی موزه فرش تهران قرار گرفته‌اند و امکانات خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند، می‌توان به هتل لاله تهران، هتل ورزش تهران و هتل حجاب تهران اشاره کرد.

آدرس: تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، تقاطع دکتر فاطمی

 سخن آخر

تعداد موزه های تهران به قدری زیاد و متنوع است که تمامی افراد با سلیقه‌های مختلف می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند و اوقات خوشی را سپری کنند. با توجه به مکان های دیدنی که این شهر از آن‌ها برخوردار است، یکی از بهترین مقاصد برای سفر به ویژه در ایام نوروز است. پس اگر قصد سفر به تهران را دارید، برای رزرو هتل در نوروز بهتر است زودتر اقدام کنید تا بتوانید هتل مورد نظر خود را داشته باشید.

14 بهمن , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر