لیست کامل پارک های آبی مشهد

8 دقیقه زمان خواندن
لیست کامل پارک های آبی مشهد

مشهد شهری زیبا و پرجمعیت است که به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا (ع) توانسته سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب کند. این شهر توریستی علاوه بر اماکن زیارتی از مکان‌های تفریحی کم‌نظیری نیز برخوردار است که همین عامل باعث شده تا بتوان با سفر به این شهر با یک تیر به دو نشان زد و علاوه بر سفری زیارتی از سفری تفریحی و سیاحتی نیز لذت برد. در میان تمامی اماکن تفریحی،  پارک های آبی مشهد از بهترین گزینه‌ها هستند و گردشگران زیادی شیفته آن‌ها می‌شوند زیرا در شهرهای دیگر ایران نظیر آن‌ها کمتر است. در ادامه این مقاله به توضیح تمامی پارک های آبی مشهد، امکانات و همچنین مسیر دسترسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

معرفی پارک های آبی مشهد

پارک آبی ایرانیان

وسعت پارک آبی ایرانیان برابر با 14 زمین فوتبال بوده و یکی از بزرگترین، هیجان انگیزترین و معروفترین مراکز تفریحی مشهد است. این پارک با استفاده از امکانات تفریحی جدید سعی کرده تجربه متفاوت و جدیدی را برای بازدیدکنندگان بزرگسال و خردسال خود به ارمغان آورد. مجموعه تفریحی پارک آبی ایرانیان توسط یک شرکت کانادایی که جز بزرگترین طراحان پارک های آبی جهان است، طراحی شده است. یکی از مهمترین مواردی که موجب تمایز پارک آبی ایرانیان از سایر پارک های آبی مشهد شده است، وجود چندین بازی متنوع در آن است. بازی‌هایی نظیر رودخانه خروشان، اسکی روی آب و موج سواری با تخته در استخر بزرگ آن، روی موج‌هایی به ارتفاع 5/3 متر که می‌توانند هیجانی وصف نشدنی برای شما ایجاد کنند.

امکانات پارک آبی ایرانیان

اگر بخواهیم بازی‌های این پارک را نام ببریم باید به سرسره‌های پیچی به طول ۲۵ متر، چاله فضای، سرسره‌های آهسته، سرسره‌های سرعتی، سرسره‌های رنگین کمان، رودخانه خروشان، استخر موج، اسکی روی آب و سرسره کودک اشاره کنیم. شاتل فضایی و سورتمه وحشت نیز از جمله بازی‌هایی هستند که اخیرا به امکانات این مجموعه تفریحی اضافه شده‌اند. سایر امکانات تفریحی عبارت‌اند از:سونا خشک و بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد، مجموعه کافی شاپ و رستوران، سالن بدنسازی، اتاق ماساژ، سینما ۵ بعدی و حمام ترکی.

قمیت بلیط پارک آبی ایرانیان

با وجود اینکه پارک آبی ایرانیان دارای یک وب سایت است، اما همچنان هم امکان خرید اینترنتی بلیط را برای افراد فراهم نکرده است. در نتیجه شما برای خرید بلیت تخفیف‌دار این پارک باید از طریق سایت‌های ارائه دهنده تخفیف اقدام کنید. سانس تمام وقت آقایان در روزهای فرد و جمعه‌ها از ساعت 9 الی 21 و سانس نیم وقت آقایان از ساعت 15 الی 21 است. سانس تمام وقت بانوان نیز در روزهای زوج از ساعت 9 الی 21 و سانس نیم وقت خانم‌ها از ساعت 15 الی 21 است. قیمت بلیت پارک آبی ایرانیان 15000 تومان است.

مسیر دسترسی به پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان در بلوار حجاب نبش حجاب 8 قرار دارد. برای رفتن به این پارک آبی می توانید از مترو، تاکسی و اتوبوس استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید از مترو برای رفتن به پارک استفاده کنید، می‌توانید به بلوار امامت رفته و سپس با تاکسی یا اتوبوس به سمت قاسم شهر یا شهرک غرب رفته و خود را به بلوار حجاب و پارک ایرانیان برسانید. از هتل های مشهد که در نزدیکی پارک آبی ایرانیان قرار گرفته‌اند نیز می‌توان به هتل هما 2 مشهد، هتل پارس مشهد و هتل هما 1 مشهد اشاره کرد.

پارک آبی موج های خروشان

پارک آبی موج‌های خروشان محیطی سرپوشیده با مساحت 60000 متر مربع، یکی از بهترین پارک های آبی مشهد شناخته شده است. از ویژگی منحصربه‌فرد این پارک می‌توان به امکان پذیرش همزمان بانوان و آقایان اشاره کرد. پارک آبی موج های خروشان دارای 63 سرسره هیجان‌انگیز با مدرن‌ترین نقشه‌ها است. سرسره‌هایی از نوع سقوط آزاد و سرعتی تجربه هیجان‌انگیز بی نظیری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند.

امکانات پارک آبی موج های خروشان

پارک آبی موج های خروشان اولین زیپ لاین سرپوشیده در جهان را تاسیس کرده است. لیزر تگ یا پینت بال لیزری و فیش اسپا یا دکتر ماهی از امکانات تفریحی منحصربه‌فرد این مجموعه هستند که تمامی این امکانات، آن را به بزرگترین ارائه دهنده خدمات تفریحی در خاورمیانه تبدیل کرده است. سالن‌های شیک و مدرن برای ایروبیک بانوان نیز در این مجموعه شهرت ویژه‌ای دارند. پارکینگ، کارواش، رستوران، کافی شاپ و مرکز خرید نیز از دیگر خدمات رفاهی این مجموعه هستند.

قمیت بلیت پارک آبی موج های خروشان

برای خرید بلیت می‌توانید از سایت موج های خروشان استفاده کنید. البته علاوه بر سایت، می‌توانید از طریق کیوسک‌های روزنامه فروشی و برخی هتل ها نیز با تخفیف بلیت خریداری نمایید. برای خرید بلیت اینترنتی باید 5 مرحله را دنبال کنید که مهمترین آن، مرحله چهارم است. در مرحله چهارم شناسه‌ای در اختیار شما قرار داده می‌شود که باید آن را جهت ورود به پارک یادداشت نمایید. این سایت به خریداران آنلاین تا سقف 20درصد تخفیف اعمال می‌کند. با بلیت تمام وقت از ساعت 10 تا 21 و بلیت نیم وقت از ساعت 15 تا 21 می‌توانید بدون هیچ محدودیتی از امکانات تفریحی استفاده کنید. بلیت تمام وقت در زمستان 98 برای بزرگسالان 25000 و برای خردسالان 15000 تومان و قیمت بلیت نیم وقت برای بزرگسالان 20000 و برای خردسالان 10000 تومان است.

مسیر دسترسی به پارک آبی موج های خروشان

پارک آبی موج های خروشان در ابتدای جاده شاندیز مشهد واقع شده است. بهترین راه دسترسی این پارک استفاده از ون یا اتوبوس‌های شاندیز است. در صورت استفاده از ون و اتوبوس در ایستگاه وکیل آباد پیاده شوید اما در صورتی که با اتومبیل شخصی به این مکان می‌روید، نگران جای پارک خودرو نباشید چون این پارک آبی پارکینگ اختصاصی دارد. اگر تمایل به رزرو آنلاین هتل در نزدیکی این پارک آبی دارید، می‌توانید از طریق زرواسیون مهر اقدام به رزرو هتل هایی مانند هتل الماس دو مشهد، هتل پردیسان و هتل میثاق نمایید.

پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب با زمینی به مساحت 4000 متر مربع و زیربنای 15000 مترمربع عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی طبقاتی را به خود اختصاص داده است. این پارک با دارا بودن سه مجموعه بانوان، آقایان و بخش VIP در تابستان 1390 به عنوان یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین پارک های آبی مشهد افتتاح شد.

امکانات پارک آبی ساحلی آفتاب

از امکانات ویژه این پارک می‌توان به بزرگترین سرسره‌های قایق فضایی و سقوط آزاد به ترتیب با ارتفاع 25 الی 20 متری، سرسره پیچ و دوقلو 18 متری، استخر غواصی 12 متری که دارای نمایی کاملا طبیعی زیر اقیانوس است، اشاره کرد. دیگر امکانات تفریحی این پارک شامل رودخانه و دو تونل سنگی، استخر موج، آبشار و سرسره سرعت نیز می‌شود. در بخش VIP نیز در غار نمک خدماتی نظیر سونا، جکوزی حمام‌های سنتی، ماساژ و امکاناتی نظیر چایخانه سنتی نیز ارائه می‌شود. در کنار تمام این امکانات، خدمات آموزش شنا و آب درمانی نیز بصورت خصوصی یا عمومی ارائه می‌شود.

قمیت بلیت پارک ساحلی آفتاب

برای رزرو بلیت می‌توانید از سایت رسمی پارک ساحلی آفتاب اقدام کنید. خرید بلیت بانوان و آقایان در سایت به صورت جدا انجام می‌شود. این پارک ساحلی هیجان‌انگیز هفت روز هفته برای آقایان از ساعت 9 تا 23 و برای بانوان از ساعت 9 تا 22 باز است. آقایان و بانوان می‌توانند در دو مجموعه مجزا که بصورت همزمان طراحی شده از آن لذت ببرند. لازم به ذکر است که جهت استفاده از سرسره‌های این مجموعه، نیاز به پرداخت هزینه اضافه نیست.

قیمت بلیت برای بانوان، آقایان، پسر و دختر خردسال متفاوت است. بلیت آقایان30000، بلیت بانوان 24000، بلیت پسر و دختر خردسال 20000 تومان است. در شیفت بعداز ظهر قیمت بلیت برای آقایان از ساعت 16 به بعد با تخفیف و 21500 تومان محاسبه می‌شود. همچنین برای استفاده از خدمات حمام آفتاب فقط بصورت حضوری می‌توانید بلیت رزرو کنید و امکان خرید اینترنتی آن فراهم نیست.

مسیر دسترسی به پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب در ميدان بهارستان واقع در انتهای بلوار خیام شمالی مشهد، جنب مرکز خرید معروف الماس شرق قرار دارد. بهترین راه دسترسی به این مکان تفریحی مترو است. شما می‌توانید در ایستگاه سه راه خیام پیاده شوید و تا ابتدای بلوار خیام پیاده‌روی کنید. همچنین باید اضافه شود که با رزرو هتل های مشهد مانند هتل هما دو مشهد، هتل خانه سبز مشهد و هتل دیپلمات مشهد که در این نزدیکی این پارک قرار گرفته‌اند، به راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت.

 پارک آبی سرزمین موج های آبی

در نهایت نوبت به معرفی قدیمی‌ترین و آخرین مورد از لیست پارک های آبی مشهد، یعنی پارک آبی سرزمین موج‌های آبی می‌رسد. این مکان تفریحی اولین پارک آبی در ایران است که موجب توجه بسیاری از گرشگران جهت سفر به مشهد شد. جالب است بدانید که با توجه به وسعت این مکان و همچنین امکانات گسترده‌ای که در حین ساخت برای این پارک آبی در نظر گرفته شده است، سرزمین موج‌های آبی به عنوان یکی از کامل‌ترین پارک های آبی در دنیا در نظر گرفته می‌شود. این مجموعه شامل دو فاز جداگانه، برای آقایان و بانوان است. بنابراین برای لذت بردن از این فضای تفریحی هیچ محدودیتی وجود ندارد چرا که همه روزه در حال ارائه خدمت به گردشگران است.

امکانات پارک آبی سرزمین موج های آبی

از جمله مهمترین جاذبه‌های این پارک آبی که می‌توان به آن اشاره کرد عبارت است از: سرسره‌های متنوع اعم از آهسته، چرخشی، موج و ...، رودخانه آرام و خروشان، ماساژ، حمام ترکی، منطقه بازی کودکان، سونا و جکوزی، سونای خشک، رستوران و ...

قمیت بلیت پارک آبی سرزمین موج های آبی

متاسفانه در مورد قیمت بلیت این مجموعه تفریحی نمی‌توان رقم خاصی بیان کرد چرا که قیمت بلیت بسته به فصل از 20 الی 40 هزار تومان متغیر است. اما پیشنهاد ما به شما، خرید آنلاین بلیت از طریق سایت‌های ارائه دهنده تخفیف است.

مسیر دسترسی به پارک سرزمین موج های آبی

برای رفتن به سرزمین موج‌های آبی، علاوه بر خودرو شخصی می‌توانید از مترو استفاده کنید. در صورت استفاده از مترو، باید ابتدا به ایستگاه پارک ملت در ابتدای بلوار امامت رفته و سپس با استفاده از یکی از سرویس‌های قاسم آباد، در زمانی کوتاه به پارک آبی سرزمین موج‌های آبی بروید. برای ررزو هتل در مشهد در نزدیکی این مجموعه تفریحی، مانند هتل هما دو مشهد، هتل پردسان و هتل ثامن می‌توانید از سامانه رزرواسیون مهر اقدام کنید.

گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر