۷ نکته برای داشتن خوابی آرام در هتل

10 دقیقه زمان خواندن
۷-نکته-برای-داشتن-خوابی-آرام-در-هتل

همه ما برای اقامت در یک هتل فاکتورهایی مانند تمیزی، نزدیک بودن به جاذبه‌های گردشگری و … را در نظر می‌گیریم اما کمتر کسی وجود دارد که شرایط خواب در این اماکن را از جمله فاکتورهای مهم برای رزرو هتل در نظر بگیرد. تصور کنید که برای کار یا تفریح باید به شهری دیگر سفر کنید و در هتل اقامت کنید اما اگر شرایط و امکانات این هتل برای استراحت و خوابیدن در شب مناسب نباشد چه اتفاقی می‌افتد؟ بدون شک شما دچار بی‌خوابی خواهید شد و برای اداره امور روزانه خود دچار کلافگی می‌شوید. استرس سفر، قرار کاری مهم، عوض شدن آب و هوا و تغییر محیط خواب از عوامل مهم در عدم خواب در مسافرت هستند. اما همه این مسائل باعث نمی‌شود تا شما در طول اقامت‌تان در هتل با مشکل کمبود خواب یا نخوابیدن مواجه شوید. در ادامه ۷ نکته برای داشتن خوابی راحت و آرام در هتل را بررسی می‌کنیم تا بتوانید از سفر خود لذت ببرید.

۱) هتل مناسب برای اقامت‌ خود انتخاب کنید

رزرو هتل مناسب و با امکانات کافی قدم اول برای داشتن یک خواب راحت در هتل است. هتل را نزدیک به جاذبه‌های گردشگری و دور از ترافیک شهری و ایستگاه‌های قطار انتخاب کنید. عکس‌های هتل را ببینید و نظرات دیگر کاربران و مسافران قبلی هتل را بخوانید. همچنین برای انتخاب اتاق نیز باید به نکاتی مانند نزدیک نبودن به آسانسور توجه داشته باشید.

۲) تا جایی که امکان دارد اتاق را تاریک کنید

زمانی که برای رزرو هتل مناسب خود اطمینان حاصل کردید، زمان تنظیم کردن اتاق با شرایط خواب شما است. نکته دوم برای داشتن خواب در هتل تاریک بودن اتاق است. بسیاری از هتل‌ها به این نکته توجه کرده‌اند و از پرده‌های ضخیم در اتاق‌ها استفاده می‌کنند. اگر به تابش نور در اتاق خیلی حساس هستید بهتر است یک چشم‌بند همراه خود داشته باشید تا راهی برای دیدن نور نداشته باشید.

۳) اتاق را خنک نگه‌دارید

از میزان دمای اتاق اطمینان حاصل کنید. دمای مناسب برای داشتن خوابی آرام در هتل نباید بیشتر از ۷۰ درجه فارنهایت یا ۲۱ درجه سانتی‌گراد باشد حتی اگر بیرون از هتل همه چیز در حال انجماد بود دمای اتاق باید ثابت باشد. اتاقی که گرم است باعث اذیت شدن شما و عرق کردن می‌شود و در نتیجه نمی‌توانید به راحتی در هتل استراحت کنید.

۴) هتل را مانند خانه خود تصور کنید

زمانی که به یک مسافرت طولانی مدت عازم هستید و باید برای مدت طولانی در هتل اقامت کنید، بهتر است لوازمی مانند بالش شخصی خود و اسپری مخصوص خود را به همراه داشته باشید. این کار باعث ایجاد احساس راحتی می‌شود و شما تصور می‌کنید که در خانه خود هستید.

۵) دوش آب گرم بگیرید

در پایان یک روز سخت که در هواپیما و مسیر گذراندید برای داشتن یک خواب راحت، هیچ چیز به اندازه گرفتن یک دوش آبگرم و خوابیدن در اتاق خنک‌تان به شما کمک نمی‌کند. دوش آبگرم ذهن شما را از تمام مسائل دور می‌کند و این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید خوابی آسوده داشته باشید.

۶) تمام لوازم الکترونیک خود را خاموش کنید

نور آبی رنگ لوازم الکترونیک شما باعث می‌شود تا ذهن شما تحریک شود و شما را در شب بیدار نگه‌ دارد. با خاموش کردن لوازم الکترونیک می‌توانید یک خواب آرام را در هتل تجربه کنید اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که در صورت خاموش کردن لوازم الکترونیک خود اطلاعات محل اقامت خود را به دوستان و خانواده دهید تا در صورت بروز مشکل بتوانند با شما در ارتباط باشند.

۷) از دستگاه نویز سفید استفاده کنید

نکته آخر برای داشتن خوابی راحت در هتل استفاده از دستگاه نویز سفید است. این دستگاه بسیار آرامش دهنده است و خطرات هندزفری و دیگر لوازم را ندارد. همچنین اپلیکیشن این دستگاه نیز در دسترس است و می‌توان به جای حمل دستگاه از آن استفاده کرد.

سخن آخر

زمانی که شما برای سفر تفریح یا کار به یک شهر دیگر می‌روید باید زمان خواب در هتل را برای خود تنظیم کنید. اگر خواب شما در طول سفر دچار مشکل شود، تمام برنامه‌های شما با کلافگی و بی‌نظمی دنبال می‌شوند و این اصلا اتفاق خوبی نیست. در این مقاله تلاش کردیم تا ۷ نکته مهم برای داشتن یک خواب آرام و راحت را در هتل به شما معرفی کنیم تا در سفر بعدی خود بتوانید یک خواب راحت و بدون استرس داشته باشید.

05 مرداد , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر