8 هتل روی آب در جهان

10 دقیقه زمان خواندن
8 هتل روی آب

انسان‌ها همواره در تلاش هستند تا از امکانات و ظرفیت‌های موجود مثل دریا، جنگل، کوه و ... در پیرامون خود بهترین بهره‌برداری را ببرند. در این بین ایده پردازی، خلاقیت و طراحی های خوب در بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود حرف اول را می‌زند، اجرای هر چه‌بهتر طرح و ایده در به وجود آمدن یک اثر منحصربه‌فرد و ماندگار بسیار مؤثر است. درگذشته در مطلبی با عنوان «اینجا غذا از گلویتان پایین نمی رود» در مورد ساخت رستوان های عجیب و غریب، در جاهایی که به نظر غیر ممکن می آید، صحبت کردیم، اما با چشم خود دیدیم افراد پرتلاشی در این راستا نهایت تلاش خود را به کار گرفتند و رستوران های جالبی را خلق کردند.در دنیا سازه‌های بسیار زیبا و جالبی وجود دارد که هرکدام دنیایی از حرف دارند. برخی از این سازه‌ها قدمت تاریخی دارند و برخی در دهه‌های اخیر طراحی و ساخته‌ شده‌اند. درهرصورت با گشتی کوتاه در این زمینه متوجه تغییر و تحولات چشم‌گیری می‌شوید، قطعاً یکی از بیشترین تغییر و تحولات را در زمینهٔ معماری‌های دهه‌ های اخیر خواهید دید. این انسان باهوش و باذکاوت از دیرباز با خلق آثار معماری باعث شگفتی شده است. آثاری قدیمی مانند: اهرام مصر، کلیساهای معروف دنیا، منار آلم مینستر در آلمان، قصر پولاتا در تبت، تاج‌محل در هندوستان، تخت جمشید، مسجد امام (نقش‌جهان)، ایا صوفیه در ترکیه و صدها اثر معماری تاریخی دیگر که در گوشه و کنار جهان وجود دارند. همه می‌دانیم آب همیشه نماد آرامش بوده، افرادی که در طول روز با مشکلات روزمره‌شان درگیر هستند اگر سری به استخر، رودخانه و یا دریا بزنند، بسیاری از فشارهای روحی و روانی آن‌ها کاسته می‌شود که حقیقتاً آب مایه آرامش است. در دهه‌های اخیر توجه خاصی روی طراحی هتل‌های خاص و منحصربه‌فرد شده، یکی از جذاب‌ترین ها، طراحی هتل‌های شناور  و  داخل آب است، در این نوع طراحی تلاش شده از وجود دریا استفاده کنند و هتل‌هایی را طراحی کنند که در نوع خود کم‌نظیر بلکه بی‌نظیر باشند. حتما اقامت در چنین هتل هایی تجربه بسیار هیجان انگیزی خواهد بود. با ما برای آشنایی بیشتر با برخی از این هتل‌ها شناور روی آب در گوشه و کنار دنیا همراه باشید.

هتل ترنج کیش در ایران، این هتل 5 ستاره در شمال غربی جزیره کیش در منطقهٔ بکر با اکوسیستم طبیعی قرارگرفته است. هتل ترنج دارای 100 سوئیت که همگی بر روی دریا احداث گردیده و دارای کف شیشه‌ای و بالکن اختصاصی هستند. این سوئیتها با اسکله چوبی به همدیگر متصل شده‌اند. موقعیت جغرافیایی و نوع ساخت منحصربه‌فرد و خاص این مجموعه باعث گردید که مناظر فوق‌العاده زیبایی برای میهمانان فراهم آید. ازجمله طلوع و غروب خورشید، تصاویر زائدالوصف از دریا، امواج، رقص ماهیان و لاک‌پشت‌ها، مرجان‌ها، فضای سبز، ساحل و ... است.از امکانات موجود این هتل می‌توان به روم سرویس، دوچرخه‌سواری، اورژانس، آتلیه عکس، سالن بازی ساحلی، سالن ماساژ، رستوران ساحلی، رستوران خورشید بر روی دریا، کافی‌شاپ ساحلی، کافی گلف، لمکده سنتی ساحلی و ... اشاره کرد.

 هتل

                                                                         هتل روی آب ترنج کیش

هتل ترنج کیش

                                                                         هتل روی آب ترنج کیش

اقامتگاه  Float House در تایلند این هتل یکی از بهترین هتل‌های شناور تایلند محسوب می‌شود و  در دل طبیعت جا خوش کرده، از طرفی عنوان بهترین هتل شناور آسیا را به خود اختصاص داده است. نکته جالب اینکه در تایلند بیش از 28 هتل شناور وجود دارد. گردشگران می‌توانند اقامت به‌یادماندنی روی آب‌های آرام رود Kwai را در این هتل تجربه کنند.

هتل

                                                                      هتل شناور روی آب در تایلند

هتل

                                                                        هتل شناور روی آب در تایلند

اقامتگاه واسپاری بورا بورا لاگون در فرانسه در جزیرهٔ بورا بورا در پولینزی فرانسه این هتل شناور زیبا و منحصربه‌فرد خودنمایی می‌کند، به‌طوری‌که آن را از زیباترین هتل‌های شناور دنیا می‌خوانند. وجود امکانات لوکس باعث شده مقصد خوبی برای سفر ماه‌عسل باشد. این مجموعه شامل 44 ویلای شناور است که هرکدام دارای بالکن‌های خصوصی ساده و جذابی هستند. این هتل افراد علاقه‌مند به غواصی را به سمت خود جذب می‌کند.

هتل

                                                                        هتل شناور بورا بورا در فرانسه

هتل

                                                                       هتل شناور بورا بورا در فرانسه

هتل پونتا کاراکول در پاناما برای ساخت این هتل روش‌های سنتی بکار رفته است، این هتل 9 کابین دارد که از تیرهای چوب ساخته‌شده و قابی چوبی از آن در برابر آب محافظت می‌کند و سقف آن برگ‌های درخت نخل و مصالح دیگر آن از گیاهان بومی، خاک رس، برگ‌ها، بامبو و نی‌های وحشی بکار رفته است. این هتل را می‌توان از هتل‌های سبز به‌حساب آورد چون دارای سیستم‌های پیشرفته از انرژی‌های تجدید پذیر است. مثلاً برق کابین‌ها از پنل های خورشیدی تهیه می‌شود. هرکدام از اتاق‌های این هتل تراسی شخصی دارد، مسافران به‌راحتی می‌توانند شاهد مناظر زیبا ازجمله غروب خورشید و شنای دلفین‌ها باشند. اقامت در هتلی که بازی دلفین‌ها، سفر به جنگل‌های بارانی آمازون، ماهیگیری و غواصی را بتوان در آن تجربه کرد، قطعاً گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

هتل

                                                                       هتل شناور پونتا کاراکول در پاناما

اقامتگاه‌های شناور در کامبوج این هتل مورد استقبال مسافرانی است که عاشق حیات‌وحش هستند، در این ناحیه جانوران زیبا و دوست‌داشتنی زیادی وجود دارد. مسافران چشم‌انداز بسیار زیبای رو به کوه‌های کارداموم را شاهد هستند. نکته حائز اهمیت این اقامتگاه‌های لوکس این است که هرکدام از ویلاهای شناور بر روی رودخانه از سیستم پیشرفته تصویه آب‌های فاضلاب استفاده می‌کنند.

هتل

                                                                          هتل شناور در کامبوج

هتل لژ ینگ پاسیفیک در کلمبیااین هتل روی یک دوبهٔ (Barge)  شناور در دل طبیعت طراحی و ساخته‌شده است و بیشتر علاقه‌مندان به ماهیگیری جذب این هتل می‌شوند. این هتل از طریق هواپیمای آب‌نشین قابل‌دسترسی می‌باشد. امکانات این هتل در حد هتل‌های پنج ستاره  و دارای سوئیت‌هایی با تخت بزرگ و وان آب گرم است. میهمانان این هتل امکان ماهیگیری، پیاده‌روی و قایق‌سواری را در این هتل شناور دارند.

هتل

                                                                           هتل شناور در کلمبیا

هتل

                                                                           هتل شناور در کلمبیا

هتل Oberoi Udaivilas در راجستان هنداین هتل در ایالت راجستان هند واقع‌ شده است، ترکیبی جالب از معماری سنتی و مدرن را در اینجا خواهید دید. در این هتل از ترکیب رنگ‌های سبز و آبی و هزاران طیف رنگی دیگر، مانند پالت نقاش‌ها استفاده‌شده که چشم هر بیننده را به خود خیره می‌کند. چشم‌انداز زیبای این هتل به مجموعه کاخ‌های اودی پور و فضای داخلی لوکس و آنتیک این هتل گردشگران بسیاری را به طرف خود جذب می‌کند.

هتل

                                                                              هتل شناور در هند

هتل

                                                                               هتل شناور در هند

01 تیر , 1396
0 نظر
گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر