هنگام تاخیر یا کنسل شدن پروازمان چه کنیم؟

10 دقیقه زمان خواندن
برخورد مناسب با تاخیر و کنسلی پرواز

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به دلیل مسائل کاری، تفریح  و غیره زیاد سفر می کنید حتما تا به حال با مشکل تاخیر و یا لغو شدن پرواز ها روبرو شده اید. در ادامه این مطلب شما را با راهکارهایی آشنا می کنیم که در این مواقع از آن استفاده کنید و آمادگی و کنترل بهتری بر شرایط  داشته باشید.

لغو

اول از همه باید سعی کنید تا جای ممکن برنامه سفر خود را در زمان های مشکوک و مواقعی که احتمال تاخیر داشتن پرواز و یا لغو شدن آن وجود دارد قرار ندهید. به عنوان مثال مواقعی که هوا شدیدا طوفانی است احتمال اینکه پرواز تاخیر داشته باشد و یا حتی لغو شود وجود دارد. در حقیقت با فرا رسیدن فصل زمستان تاخیر داشتن پرواز ها و یا لغو شدن آن ها امری اجتناب ناپذیر است.

همچنین سعی کنید تا جای ممکن پرواز های مستقیم داشته باشید؛ چون که در پرواز های غیر مستقیم احتمال اینکه هواپیما در شهر محل توقف به دلایلی از قبیل بارش شدید برف و ... تاخیر داشته باشد بیشتر است.

نکته دیگر اینکه اگر قبل از رفتن به فرودگاه با خبر شدید که پروازتان تاخیر دارد همه احتمالات را در نظر بگیرید و بر اساس زمان اصلی پرواز به فرودگاه بروید. زیرا ممکن است شرایط به سرعت به حالت قبل برگردد و در صورتی که شما بر اساس زمان تاخیر پرواز به فرودگاه بروید احتمال دارد از پرواز جا بمانید.

لغو

به علاوه، زمانی که برای تعطیلات قصد رفتن به جایی را دارید همیشه یک راه جایگزین برای به موقع به مقصد رسیدن در نظر داشته باشید. هر خط هوایی و آژانسی سیاست های خود را در برخورد با مسافرانی که پروازشان به تاخیر افتاده است دارد. اگر پروازتان به تاخیر افتاد از کارمندان خط هوایی و آژانس بپرسید که آیا در ازای این تاخیر به شما غذا و یا امکان تماس رایگان می دهند؟ البته خطوط هوایی ارزان قیمت معمولا چنین تسهیلاتی ارائه نمی دهند. به علاوه خطوط هوایی و آژانس های دیگر هم در صورتی که این تاخیر به علت بدی آب و هوا و یا به هر دلیل دیگری که خارج از کنترل خط هوایی و آژانس باشد به شما تسهیلاتی در زمان تاخیر ارائه نمی کنند. همچنین باید بدانیم که هیچ کدام از خطوط هوایی ملزم به ارائه چنین تسهیلاتی نیستند.

لغو

در حقیقت زمانی که تاخیر پرواز به دلایلی خارج از کنترل خط هوایی از قبیل بدی آب و هوا، جنگ، بلایای طبیعی، ترافیک هوایی، مشکلات مکانیکی هواپیما و غیره باشد شما چاره ای جز انتظار ندارید. در این شرایط بهتر است تا جای ممکن از فرصت استفاده بهینه کنید. بهتر است آرامش خود را حفظ کرده، در مکان مناسبی بنشینید، از اینترنت داخل فرودگاه استفاده کنید، اگر لپتاپ همراه دارید مقداری از کارهای خود را سازماندهی کنید و یا موسیقی هایی آرامش بخش گوش دهید.

پیشنهاد ما به شما این است که زمانی که به دلایل مختلفی (از قبیل قرارداد کاری بسیار مهم، سخنرانی، مراسم یا مناسبت خانوادگی و غیره) به موقع به مقصد رسیدن برایتان اهمیت زیادی دارد یک پرواز زودتر از موقع مورد نظرتان را رزرو کنید زیرا تاخیر داشتن و یا لغو شدن پرواز امری غیر عادی نیست!

لغو

زمانی که پروازتان لغو می شود اولین کاری که باید انجام دهید این است که با آژانس هواپیمایی یا خط هوایی مربوطه تماس بگیرید. از آن ها در مورد مشکل ایجاد شده بپرسید و بخواهید که در صورت امکان شما را با پرواز دیگری بفرستند. هر کاری که آژانس هواپیمایی به شما گفت همان کار را انجام دهید زیرا آنها بهترین راه را پیش روی شما می گذارند و قطعا بهتر از رزرو کردن یک بلیط فوری و با هزینه های اضافی است.

لغو

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر