جاذبه های دیدنی خوزستان

6 دقیقه زمان خواندن
جاذبه های دیدنی خوزستان

استان خوزستان در جنوب غربی ایران با تمدنی ۹ هزار ساله دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می‌کند. خوزستان زادگاه نخل‌های سر به فلک کشیده، ماهی و گرما است. اما جز اصلی و جدانشدنی از این استان خاطره جنگ تحمیلی ۸ ساله ایران و عراق است که یادگاری‌های بسیاری را بر جای گذاشت. از مهمترین شهرهای این استان می توان به اهواز، آبادان و خرمشهر اشاره کرد. اگر تمایلی به شناخت جاذبه‌های هر شهر این استان دارید همراه ما باشید تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

پل سفید اهواز

پل سفید یا پل معلق زیباترین پل نماد اهواز و چهارمین پل معلق در جهان است که ساخت آن توسط مهندس آلمانی به همراه همسرش انجام شده است. زمانی که روی این پل می‌ایستید صدای آب جاری از رودخانه کارون به شما حسی آرامش بخش می‌دهد و تجربه‌ای متفاوت را برای شما می‌سازد. از دیگر پل‌های این شهر می‌توان به پل کابلی و پل هشتم اشاره کرد اما اهمیت و زیبایی هیچ یک به اندازه پل معلق نیست. با اقامت در هتل‌های اطراف این پل می توانید از فضای زیبای شهر لذت ببرید و به تمامی قسمت‌های شهر دسترسی داشته باشید. از هتل های اهواز که در نزدیکی پل سفید قرار گرفته‌اند، نیز می‌توان به هتل پارس اهواز، هتل نادری اهواز و هتل پرشیا اهواز اشاره کرد.

آدرس

اهواز، حدفاصل میدان شهدا و خیابان فلسطین

آبشار شوی دزفول

آبشار شوی از اعجاز طبیعت دزفول با ارتفاع ۸۵ متر و عرض ۷۰ است. صدای آب‌های خروشان، آواز پرندگان و صدای طبیعت اولین چیزهایی است که در این آبشار حس می‌کنید. آبشار شوی از درون غار سرچشمه می‌گیرد و سپس به سد دز در خوزستان می‌رسد.

آدرس

شهرستان دزفول، دهستان شوی برای رسیدن به این آبشار باید مسافت زیادی را پیاده روی کنید.

زیگورات چغازنبیل

یکی از بی‌نظیرترین جاذبه های دیدنی خوزستان چغازنبیل است. این اثر یادگاری از ایلام باستان و سمبل هنر و معماری ایران باستان است. چغازنبیل در سال ۱۹۳۳ توسط براون به صورت ناقص کشف شد و در سال ۱۹۵۱تا ۱۹۶۲ توسط گیرشمن و هیات همراه آن به طور کامل کشف شد. یکی از شگفتی‌های این بنا سیستم آبرسانی آن است. در گذشته به دلیل اینکه رودخانه به آن منطقه نمی‌رسید، پادشاه ایلام دستور به ساخت کانالی به طول ۴۵ متر را داد تا آب از رودخانه کرخه وارد چغازنبیل شود.

آدرس

خوزستان، ۴۰ کیلومتری شهرستان شوش، ۳۵ کیلومتری شوشتر در نزدیکی منطقه هفت تپه

ستاره های آبی شوشتر

از دیگر جاذبه های دیدنی خوزستان می‌توان به ستاره های آبی شوشتر اشاره کرد. این مجموعه در دوران ساسانیان شروع به ساخت شد اما در دوران هخامنشیان و پادشاهی داریوش اول برای آبیاری مناطق تکمیل شد. ستاره های آبی شوشتر در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این سیستم مجموعه‌ای از پل‌ها، بندها، آبشارها، آسیاب‌ها و تونل‌های بزرگ برای هدایت آب هستند. این سازه با گذر زمان تخریب شده است اما ریزش آب آسیاب‌ها منطره‌ای زیبا و دلنشین را به وجود آورده است. از هتل های شوشتر که می‌توان برای اقامت از آن‌ها استفاده کرد، نیز می‌توان به هتل سنتی خانه سرابی شوشتر و هتل سنتی افضل شوشتر اشاره کرد.

آدرس

خوزستان، شهرستان شوشتر، جنوب پل بند گرگر و خیابان شریعتی

ساعت بازدید

ساعت بازدید از این مجموعه در تابستان از ساعت  ۸صبح الی ۲۰ شب و در زمستان از ساعت ۸ صبح الی ۱۷:۳۰ بعدازظهر

مسجد رنگونی‌ها، معماری هندی در آبادان

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی خوزستان در شهر آبادان قرار دارد. با پیدایش نفت در این شهر، آبادان به یکی از مناطق مهم خوزستان تبدیل شد. پس از صنعتی شدن آبادان افراد مختلفی از کشورهای هند، پاکستان و انگلیس به آن مهاجرت کردند. گروه اولی که وارد آبادان شدند، مسلمان بودند، آن‌ها پس از اسکان در این منطقه مسجدی را بنا کردند. عمده شهرت این مسجد به دلیل معماری هندی و گج‌بری‌هایی با سبک هندی است و از همین رو به یکی از جاذبه های این شهر تبدیل شده است.

آدرس

خوزستان، آبادان، خیابان امام، روبروی انبار دارویی پالایشگاه، جوار اروند رود

موزه جنگ خرمشهر، یادگار جنگ تحمیلی ۸ ساله

نام خوزستان پیوند خورده با جنگ تحمیلی ایران عراق است. به هر گوشه از این شهر که نگاه کنید، یادگاری‌هایی از آن زمان را خواهید دید. موزه جنگ خرمشهر در ساختمان اداری شرکت نفت قرار دارد و در دوران جنگ محل دیده‌بانی سربازان عراقی بوده است.

آدرس

خوزستان، خرمشهر، بعد از پل جدید، بلوار ساحلی

19 اسفند , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر