سفر به سرزمین ابرهای روی زمین

10 دقیقه زمان خواندن
سرزمین ابرهای روی زمین

کسی را پیدا نمی‌کنید که از نگاه کردن به ابرها و آسمان آبی با ابرهای سفید و پنبه‌ای لذت نبرد. شاید یکی از زیباترین بخش‌های سفرهای هوایی همین رفتن در لابلای ابرهاست. اما بر روی زمین هم راه رفتن در میان ابرها امکان پذیر است. کافیست با خرید بلیط هواپیما به شاهرود یا گیلان سفر کنید.جنگلی سوار بر ابر در سرزمین پنج اقلیمحتما نام شاهرود را شنیده‌اید. پیش از این نیز در پست آیا تا بحال به شاهرود، سرزمین پنج اقلیم سفر کرده اید؟ مفصل درباره شاهرود نوشته‌ایم. این بار اختصاصاً می‌خواهیم برای یک سواری و پیاده روی بر روی ابرها، جنگل ابر شاهرود را بیشتر معرفی کنیم.جنگل ابر شاهرود با ۳۵هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور قرار دارد و به دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فراگرفته به این نام مشهور شده است. در این جنگل ابرها آنقدر به درخت‌ها نزدیکند که به‌نظر می‌رسد جنگل بر روی ابرها سوار است و می‌توان در میان ابرها گشت و گذار کرد و به باور بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعت ایران محسوب می‌شود.

جنگل

جنگل زیبای ابر شاهرود

قدمت این جنگل مربوط به جنگل‌های هیرکانی است که جزو بقایای دوران سوم زمین‌شناسی هستند.  می توان از بلوط ، ممرز، افرا، شیردار، توسکا، آزاد، داغداغان و گونه های کلاه میرحسن، چوبک، اسپرس، دم روباهی ، آویشن و شبدر ‌به عنوان نمونه های درختان و گیاهان این جنگل اشاره کرد. اگر هوس ماندن در این جنگل ها به سرتان زد، بدانید که در این منطقه خرس قهوه‌ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش، کل و بز، شوکا؛ و از پرندگان کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته و قرقاول زندگی می‌کنند. بهترین زمان برای بازدید از جنگل ابر از اواخر فروردین ماه تا اواسط مهرماه است. این جنگل زیبا در همه اوقات سال دیدنی‌ست اما در فصل‌های سرد سال باید با تجهیزات کامل و لباس گرم و مطمئن رفت. چادر زدن و اقامت در جنگل ابر زیاد آسان نیست. پیشنهاد می شود که به همراه راهنماهای با تجربه به این جنگل بروید و از دیدن مناظر زیبای طبیعی این جنگل لذت ببرید.با رزرو اینترنتی هتل در شاهرود مانند: مهمانسرای جهانگردی، هتل رویال، اقامتگاه کلوت کویر رضا آباد و مهمانپذیر نادر  دغدغه‌های سفرتان را کمتر کنید.

جنگل

جنگل زیبای ابر شاهرود

ییلاق ماسال و روستای اولسبلانگاه در قلب طبیعت فرصت گذراندن شبی در خانه‌های چوبی اولسبلانگاه تجربه ای به یاد ماندنی است، که بایستی از طریق جاده‌ی آسفالته جنوبی خروجی از ماسال  که حدود 25 کیلومتر می شود را با تاکسی یا اتومبیل شخصی بروید. این جاده به جاده‌ی قدیم ماسوله به خلخال ختم می‌شود. خانه های این روستای زیبا چوبی هستند و شبکه برق سراسری وجود ندارد. بله! یک طبیعت زیبا و بکر. اما برای اقامت در ماسال نگران نباشید، رزرو هتل ملل شاندرومن برای شما فراهم شده است. گرچه که برخی دوست دارند در خانه های اهالی آن منطقه سکونت کنند و در حال و هوای یک زندگی روستایی نفس بکشند و لذت ببرند.

منطقه

منطقه ی زیبای ماسال

قدم زدن عصرگاهی در مراتع ییلاق بسیار لذت‌بخش است. با کمی قدم زدن در اطراف و فاصله گرفتن از جاده از بین خانه‌های چوبی گذر کرده و تقریبا به بالای روستا می‌رسید. از اینجاست که شهر ماسال نیز دیده می‌شود. غروب در ارتفاعات اولسبلانگاه بسیار خیال‌انگیز و زیباست. راه رفتن در لابلای ابرها و در میان سکوت وهم انگیز ارتفاعات توصیف کردنی نیست.این روستا تنها یکی از نقاط زیبای ییلاق ماسال است. ماسال به بهشت گمشده گیلان مشهور است. منطقه‌ای با انبوهی از جنگل و مناطق جذاب و دیدنی.

منطقه

منطقه ی زیبای ماسال

منطقه

منطقه ی زیبای ماسال

دو رودخانه خالکایی ماسال و مرغک شاندرمن که امکان قایقرانی در آبهای خروشان دارد و یا 17 غار زیبا و اسرارآمیز که بزرگترین و زیباترین غار منطقه ماسال غار آویشو با دهانه 15 متری و دهلیزهای به ارتفاع 30 متر تا 50 متر تشکیل شده است. در داخل غار رودخانه و تعدادی آبشار نیز وجود دارد. اینها فقط بخش کوچکی از زیبایی‌های ماسال است. اقلیم معتدل و مرطوب این منطقه از یک سمت به خاطر کوه‌های تالش و از طرف دیگر به خاطر دریای خزر، این ناحیه را به منطقه ای بکر تبدیل کرده‌است، یه طوری که در این ناحیه خورشید در پشت ابر‌های ماسال پنهان می‌شود.

منطقه

منطقه ی زیبای ماسال

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر