8 نکته برای داشتن یک سفر جاده ای لذت بخش در نوروز

10 دقیقه زمان خواندن
نکات مهم در سفر جاده ای

سفر  با خودرو شخصی با خانواده و زدن به دل جاده ها در تعطیلات نوروزی یکی از لذت بخش ترین گزینه ها برای سفر است. در سفر جاده ای علاوه بر لذت بردن از منظره ها و طبیعت، انتخاب با شماست که چه زمان بایستید و چه زمان به سفرتان ادامه دهید. در این گونه سفرها چون مدت زمان بیشتری در جاده هستید خیلی عجله ای برای رزرو هتل وجود ندارد، اصلا شاید خواستید یک شب را در جایی امن در نزدیکی جاده سوییت بگیرید و هنگام رسیدن به مقصد کار رزرو هتل را انجام دهید. درباره زمان رفت و برگشت نیز دستتان بازتر است و خلاصه در همه موارد آزادی عمل بیشتری دارید. اما خب از آنجایی که هر سفر ملزومات و نکات مخصوص به خود را دارد، قبل از شروع سفر جاده ای نیز لازم است که نکات مهمی را در نظر داشته باشیم تا لذت سفر دوچندان شده و تعطیلات لذت بخشی را تجربه کنیم.از سلامت خودرو خود مطمئن شویدقبل ازهر چیز لازم است که خودرو را به یک تعمیرگاه مطمئن برده تا به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و در حین سفر شما را غافلگیر نکند. علاوه بر این حتما زاپاس سالم به همراه داشته باشید. از کلید های خودرو یک دست دیگر بسازید و آن را به یکی از همسفرانتان بدهید تا در صورت بسته شدن درب خودرو، با مشکل مواجه نشوید. اطمینان از پر بدون باک بنزین نیز نکته دیگریست که همه شما به آن واقفید.وسایل را به بهترین شکل بسته بندی کنیدیادتان باشد که شرط اول سفر سبک بار بودن است، پس هر آنچه را که واقعا لازم است را فقط بسته بندی کنید. در بسته بندی هایتان مواد غذایی ، جعبه کمک های اولیه ، لباس و حتی سرگرمی های کودکان را در نظر بگیرید.نقشه راه را فراموش نکنیدبه یاد داشته باشید شما حتی برای سفرهای درون شهری نیز گاهی به نقشه نیاز دارید چه رسد به شهر و منطقه ای خارج از محل سکونتتان. پس حتما قبل از سفر نقشه را آماده کنید و یا نرم افزارهای مربوط به مسیریابی تان را به روز رسانی کنید و از کارکرد صحیح آنها مطمئن شوید. در ضمن به غیر از نرم افزارهای مسیر یابی نرم افزارهای کاربردی و تفریحی بی شماری مانند هواشناسی ، اپلیکیشن رزرواسیون هتل مثل لذت سفر، رستوران یاب و ... برای سفر وجود دارد که به انتخاب می توانید انها را نصب کنید.لباس و کفش راحت بهمراه بیاوریدقرار است در سفر به شما خوش بگذرد. پس بیشتر از لباس های لوکس و مجلسی به لباس های راحتی و آزاد و کفش هایی نرم و راحت نیاز داریم. بالش و پتوی مسافرتی نیز از دیگر ملزومات یک سفر جاده ای لذت بخش است. آنها را فراموش نکنید!کفش

انتخاب کفش مناسب سفر

کفش

داشتن لباس و کفش مناسب سفر

به رستوران ها تکیه نکنیداگر کودکی به همراه دارید این قضیه بسیار مهمتر و پررنگ تر است. چرا که کودکان نسبت به ما بزرگتر ها حساسیت بیشتری به غذاهای بیرون نشان می دهند. به همین دلیل بهتر است که غذا برای آنها از خانه به همراه بیاورید. تازه اگر برای خودتان هم غذای خانگی آماده کنید که چه بهتر، هم سلامت تر است و هم کم هزینه تر.رانندگی را تقسیم کنید دلیلی ندارد که در تمامی سفر یک نفر پشت فرمان بنشیند ، اگر کسی از همسفرانتان هست که به رانندگی او اعتماد دارید می توانید مدت زمان رانندگی را تقسیم کنید. این مشارکت به شما فرصت می دهد اضافه بر استراحت از مناظر و طبیعت جاده هم لذت ببرید. در ضمن وجود دو نفر راننده تا حد زیادی از خطر خوابالودگی و تصادفات جاده ای می کاهد.

تقسیم

تقسیم رانندگی در سفر

در میان راه استراحت کنیداگر عجله ای برای زودتر رسیدن ندارید واقعا لازم نیست که بی وقفه رانندگی کنید. بدن انسان پس از مدتی نشستن در ماشین دچار خستگی و کسالت می شود پس هر چند ساعت یکبار خودرو را در جایی امن متوقف کنید و هوای تازه بخورید و بدنتان را کشش دهید تا خستگیتان در شود. فراموش نکنید که رانندگی بدون توقف کودکان شما را خسته و کلافه می کند، پس برای جلوگیری از مشکلات بعدی به خودتان و آنها فرصت استراحت دهید. در ضمن توقف های کوتاه مدت شانس خوبی برای چند دقیقه چرت کوتاه توسط راننده محسوب می شود.جاذبه های محلی را از دست ندهیداز آنجایی که با خودرو سفر می کنید ممکن است در مسیرتان ،از شهر یا مناطق محلی عبور کنید. این بهترین فرصت برای گذشت و گذار و ماجراجویی ست. دوربین خود را بردارید و به دل طبیعت بزنید و در کنار آشنایی با جاذبه های محلی به ثبت انها نیز بپردازید. در ضمن دیدار با مردم محلی و غذا خوردن در رستورانهای محلی از دیگر لذت های سفر جاده ایست که نباید از آن غافل شد.در پایان اگر با خانواده سفر نمیکنید،  سعی کنید بهترین همسفر را برای سفر خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که آرامش روح روان شما از سرگرمی و جاذبه های سفر بسیار مهمتر است. پس در انتخاب همسفر نهایت دقت را به خرج بدهید تا تعطیلات خاطره انگیزی را در نوروز پیش رو تجربه کنید.  

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر