محلات، شهری با میلیون ها شاخه گل!

10 دقیقه زمان خواندن
محلات، شهری با میلیون ها گل

انسان های نخستین همیشه سعی داشتند در کنار آب و آبادانی، طبیعت، گل و گیاه مسکن گزیند. انس با طبیعت، گل و گیاه در انسان ها همیشگی است. گل همیشه مظهر زیبایی، طراوت، شادی و آرامش است. در تحقیقات به عمل آمده ثابت شده، نگاه کردن به گل، پرورش گل، هدیه گرفتن و یا هدیه دادن آن باعث شادی، نشاط و مثبت اندیشی در انسان می شود.ایران پهناور دارای مناطق بسیار مستعد برای پرورش گل و گیاه است. شهر محلات که یکی از شهرستان های استان مرکزی است یکی از بهترین مناطق جهت پرورش گل و گیاه است به طوری که پرورش گل و گیاه جز اصلی ترین مشاغل شهر محلات به شمار می آید. درطول سال در محلات، جشنواره ها و نمایشگاه های متعدد از انواع گل های زینتی، آپارتمانی برگزار می شود که این بهترین فرصت برای رفتن به این نمایشگاه ها و لذت بردن ازهزاران هزار گل است.

نمایشگاه

نمایشگاه گل و گیاه در محلات

نمایشگاه

نمایشگاه گل و گیاه در محلات

نمایشگاه

نمایشگاه گل و گیاه در محلات

سطح زیر کشت و پرورش گل و گیاه در محلات بالغ به 900 هکتار است که این رقم یک چهارم سطح زیر کشت گل کشور را در بر می گیرد. نوع آب و هوای مناسب این منطقه باعث شده که به مناسب ترین منطقه در این زمینه تبدیل شود.اگر بخواهیم به عقب برگردیم سابقه گل کاری در ایران به 85 سال پیش بر می گردد. در دهه 40 تعداد خیلی کمی در محلات به کشت گل مشغول بودند و در فاصله این سال ها و به مرور زمان به شکل امروزی در آمده است.واحد های مشغول به گل کاری  در محلات به 700 واحد نیمه مدرن می رسد و 3 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.در محلات تولید و پرورش گل های آپارتمانی مانند: نخل زینتی، همیشه بهار، داوودی، بنفشه، فیلکوس، میخک، زنبق، ارکیده، کوکب، جعفری، دیفین باخیا، انواع گلایل، انواع پیلوم، انواع پیتوس، انواع رز، نسترن، محبوبه شب، کاردینا، ژرویرا، آمالیس و ده ها نمونه گل مرسوم است.این شهر به دلیل رشد و پرورش انواع گل و صادرات به « هلند ایران» معروف است. از محلات سالانه بیش از 150 میلیون شاخه گل صادرمی شود.جشنواره گل های داوودی یکی از بهترین جشنواره ها در محلات محسوب می شود و  در هر بار برگزاری این جشنواره هزاران بازدید کننده را به خود جذب می کند. درجشنواره های قبلی بیش از 600 نوع گل داوودی عرضه شده است در صورتی که ما به تعداد انگشتان دستان مان انواع گل را نمی شناسیم.

نمایشگاه

نمایشگاه گل های داوودی در محلات

نمایشگاه

نمایشگاه گل های داوودی در محلات

به رسم هر ساله از تاریخ 5 الی 8 در اردیبهشت نمایشگاه گل در محل دائمی نمایشگاه گل وگیاه در محلات برگزار می شود که فرصت مناسبی است تا عزیزانتان به دیدن میلیون شاخه گل بروید و روح خود را تازه کنید. اگر قصد دارید در فصل برگزاری نمایشگاه های گل و گیاه محلات به این شهر بروید، برای این که از نظر محل اسکان خیالتان راحت باشد می توانید هتل جهانگردی محلات را انتخاب و رزرو کنید.

نمایشگاه

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر