ایرانگردی خنک در تابستان داغ ایران

8 دقیقه زمان خواندن
ایرانگردی-خنک-در-تابستان-داغ-ایران

وقتی اسم سفر می‌آید ، اولین چیزی که به آن فکر می‌کنیم مقصد سفر است. انتخاب بهترین مقصد برای سفر در واقع مهمترین بخش از برنامه ریزی سفر به حساب می‌آید.

شناخت بهترین مقاصد گردشگری ایران می‌تواند به شما امکان یک انتخاب درست و آگاهانه را بدهد که به سفری خاطره انگیز برای شما بدل شود.

انتخاب مقصد سفر قطعا درگیر عواملی مانند فصل سفر، تعداد روزهای سفر و ... است. ما در اینجا بهترین مقاصد گردشگری ایران در تابستان را معرفی می‌کنیم تا شما با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

شناخت بهترین مقاصد گردشگری ایران در تابستان

ایران عزیزمان کشوری است که در هر زمان 4 فصل را در آن می‌توان دید. از شمال تا جنوب ایران در فصل‌های مختلف شاهد اقلیم‌های متفاوتی هستیم. واضح است که سفر به جنوب ایران در تابستان می‌تواند بدترین گزینه برای افرادی که آب و هوای گرم و مرطوب را دوست ندارند باشد. کسانی که خلوت بودن و ارزان بودن سفر را الویت انتخاب مقصدشان می‌کنند دقیقا برعکس باید در فصل تابستان به جنوب، شیراز و شهرهایی که بخاطر گرما افراد کمی در آن زمان به این شهرها سفر می‌کنند بروند و از کمبود توریست و تخفیف‌های بسیار در هتل ها و ... استفاده کنند.

اما برای کسانی که می‌خواهند در تابستان از گرما فرار کنند و چند روزی را در آب و هوای بهاری بگذرانند، پیشنهادات جذابی داریم.

سفر در دل طبیعت بکر لرستان

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفرهای تابستانی لرستان است. دشت‌های خنک و کوههای سر به فلک کشیده و آبشارهای طبیعی که به وفور در این شهر زیبا خواهید دید، به شما تجربه سفری بهاری در لابلای سفرهای تابستانی را می‌دهد. لرستان 12% آب ایران را در اختیار دارد، پس می‌توان یکی از اصلی‌ترین دلایل خنک بودن این شهر را وجود آب فراوان در این شهر دانست.

اگر لرستان زیبا را برای سفرهای تابستانی  خود انتخاب کردید، می‌توانید در شهرهای بروجرد، پل دختر، دورود، نورآباد ،دلفان، سلسله یا خرم آباد اقامت داشته باشید.

جذابیت لرستان تنها به دلیل طبیعت بی نظیر این شهر نیست، لرستان شهری است با 40 هزار سال قدمت. کشف سفال‌ها و حکاکی‌های بسیاری از دوره پیش از مادها نشان دهنده این قدمت است.

پس در سفر خود به لرستان از تاریخ غنی این منطقه غافل نشوید. بازدید از آثار تاریخی دوره ایران باستان و معماری اسلامی در کنار بخش وسیعی از آثار تاریخی متعلق به  پیش از تاریخ، می‌تواند سفر همه جانبه ای را برای شما رقم بزند.

مکاشفه طبیعت در کردستان بی نظیر

کردستان از استان‌های واقع در رشته کوه زاگرس است که برای سفرهای تابستانی گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود. منطقه کوهستانی که دارای بیشمار جاذبه گردشگری مناسب فصل تابستان است. از سنندج تا مریوان، اورامانات تا پاوه، همه دارای آب و هوای کوهستانی خنک و طبیعت بی نظیر است. بی شک بهترین فصل برای سفر به کردستان بهار است ولی این بدان معنا نیست که در تابستان از خنکای آن لذت نخواهید برد.

اگر کردستان را برای سفرهای تابستانی  خود انتخاب کردید، باید توجه داشته باشید که تنها در طبیعت بی مانند آن غرق نشوید و از اماکن تاریخی این استان هم بازدید کنید. کردستان دارای تاریخی غنی و فرهنگی بی نظیر است. معاشرت و گپ و گفت با مردم کردستان را از دست ندهید. مردمی بسیار خونگرم و میهمان نواری بی نظیر این مردم، شما را با زوایای دیگری از سفر آشنا خواهد کرد.

از دشت های ترکمن تا گردنه حیران

نوار ساحلی شمال ایران از استان گلستان تا آستارا، شامل مناطق مختلفی است که برای سفرهای تابستانی بسیار مناسب هستند. به جز شهرهای بزرگ و معروف این نوار ساحلی، جنگلها و ارتفاعات بسیاری در  شمال ایران وجود دارند که برای سفرهای تابستانی به شدت توصیه می‌شوند. این مناطق دارای دسترسی بسیار خوبی از تهران هستند. با دو تا5 ساعت رانندگی می‌توانید به مناطق کوهستانی مانند سواد کوه، فیروزکوه، شهسوار، رامسر یا شهرهایی از این دست برسید. این شهرها دارای کوهستان‌های بسیار زیبا و ارتفاعاتی هستند که کاملا برای سفرهای تابستانی آمادگی پذیرش مسافر دارند.

مغز گربه را بشناسیم

شمال غرب ایران، منطقه ای عظیم ، با بافت طبیعی متفاوتی است که هنوز نباز به کندوکاو فراوان دارد. این منطقه که در نقشه ایران دقیقا در قسمت سر گربه قرار دارد، دارای طبیعتی پیچیده و پر رمز و راز است. مناطق بسیاری در این دو استان هنوز کاملا بکر هستند. مناطقی که طبیعت بی مانند آنها را اگر در عکسی ببینید امکان اینکه باور کنید عکسی از ایران خودمان را می‌بینید بسیار کم است. کوههای عظیم و رشته کوههای پیوسته این منطقه در کنار دشت‌های پر از گل و سرسبز دو استان، ترکیبی جادویی را برای داشتن بهترین سفرهای تابستانی فراهم کرده است.

برای توریست‌هایی که از کشورهای مختلف وارد ایران می‌شوند، این دو استان از بهترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌روند. اما متاسفانه هنوز در ایران به اندازه کافی شناخته شده نیستند. اگر می‌خواهید چند روزی را در تابستان در حالی که باد خنک به صورتتان برخورد می‌کند در دشت‌های بکر روستاهای اطراف تبریز و یا مناظر فوق‌العاده اطراف دریاچه ارومیه بگذرانید، بدانید که بی شک انتخاب سنجیده ای داشته‌اید و روزهای خوبی در پیش خواهید داشت. این دو استان بهترین مقصد برای کسانی هستند که به دنبال آرامش در مناطق بکر نزدیک به شهرهای بزرگ هستند.

همانطور که می‌بینید فقط کافی است برای سفر تصمیم بگیرید. مطمئن باشید که ایران زیبای ما هزاران مقصد گردشگری برای هر فصلی از سال دارد.در سایت رزرواسیون مهر با ما همراه باشید تا قدم به قدم از تمام نیازهای سفر خود آگاه شوید.

09 تیر , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر