با مشکلات غیر مترقبه سفر چگونه برخورد کنیم؟

10 دقیقه زمان خواندن
با مشکلات غیر مترقبه سفر چگونه برخورد کنیم؟

سفر همیشه به‌عنوان یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربیات انسان در زندگی شناخته می‌شود. سفر همان تجربه شیرینی ست که در عین زیبایی به پرورش و تربیت ما می‌انجامد. اما ازآنجایی‌که هیچ‌چیزی 100 درصد کامل نیست، سفر کردن نیز گاهی مشکلات مخصوص به خود را دارد که حتی در ایام مفرح نوروز نیز تعطیلات را به کام ما تلخ می‌کند. ازاین‌رو برای جلوگیری از وقوع این مشکلات در زیر به برخی از آن‌ها جهت آگاهی هرچه‌تمام‌تر شما اشاره می‌کنیم.نداشتن پول نقد کافیتابه‌حال برای شما هم اتفاق افتاده که به سفر بروید و به اطمینان موجودی داخل کارت بانکی‌تان پول نقد به همراه نبرید اما بعداً حسابی با مشکل مواجه شوید؟  شاید در وهله نخست احساس کنید داشتن کارت اعتباری کافی است اما توجه داشته باشید که در دست نداشتن مقداری اسکناس به‌خصوص در مواقع ضروری می‌تواند دردسرساز شود. داشتن پول نقد ازآن‌جهت اهمیت دارد که هنگام رسیدن به مقصد موردنظر ممکن به‌راحتی نتوانید عابر بانک را پیدا کنید. بنابراین سعی کنید حداقل به‌اندازه روز نخست سفر پول نقد به همراه داشته باشید. از طرف دیگر درست است که قرار نیست بافکر کردن به حوادث بد، خود را دچار اضطراب کنیم اما بهتر است از قبل باکمی آینده‌نگری هرگونه تنش را از خود دور کنیم. ازآن‌جهت توصیه می‌کنیم همیشه مقداری پول نقد کنار بگذارید، چون برخورد با حوادث و صدمات خود استرس‌زاست اما نداشتن پول این استرس را بیشتر خواهد کرد. اما خب از طرفی بهتر است همیشه مقداری هم چک مسافرتی به همراه داشته باشید. این توصیه برای مواردی که شما دسترسی به عابر بانک ندارید، اما خیلی پول لازمید، به کار می‌آید.

پول

داشتن مقداری پول نقد حین سفر

نبود پارکینگ خودرودر بعضی سفرها افراد ترجیح می‌دهند که برای راحتی و آزادی عمل بیشتر به همراه اتومبیل خود سفر کنند. حتی گاهی اوقات افراد برای به همراه داشتن اتومبیل خود در سفرهای خارجی متحمل هزینه‌های گزاف برای حمل هوایی آن به مقصد می‌شوند. اگر کمی دراین‌باره بیاندیشیم متوجه می‌شویم که همه این کارها در جهت راحت‌تر شدن سفر انجام می‌شود. حال تصور کنید که راننده هر مصائبی را به جان بخرد و خودرو خود را به مقصد برساند و در آنجا متوجه بشود که جایی برای پارک آن وجود ندارد و ناچار است که خودرواش را در گوشه‌ای از خیابان به امان خدا رها کند!  استرس بزرگی است! خب باید بگویم که درست است، شما به فکر آسایش خود بوده‌اید اما به‌اندازه کافی دراین‌باره باهوش نبودید. چراکه حتماً قبل از سفر هنگامی‌که مشغول رزرو هتل از سامانه رزرواسیون هتل بودید باید گزینه‌ها را با دقت بیشتری بررسی می‌کردید و فقط هتل‌هایی که دارای امکان پارکینگ برای گردشگران هستند را انتخاب می‌کردید تا با این دردسر و استرس در سفر روبه‌رو نشوید.

پارکینگ

وجود پارکینگ در هتل ها خیال شما را حین سفر راحت می کند.

نیافتن اقامتگاه مناسبدرست است که برای راحتی بیشتر در سفرها لازم است خونسرد باشید و خیلی مته به خشخاش نگذارید، اما خب بعضی‌ها دیگر خیلی راحت‌اند و از فرط راحتی به مشکلات جدی برمی‌خورند. توصیه ما به شما گردشگر عزیز این است که حتماً چند روز قبل از سفر در خانه با جست‌وجو در سایت‌های رزرواسیون هتل، گزینه مناسب خود را یافته و پیش از آغاز سفر اقدام به رزرو هتل کنید. مبادا به امید یافتن محلی مناسب برای اقامت بی‌هیچ برنامه قبلی دل به جاده زده و هنگام رسیدن به مقصد با پر بودن هتل‌ها و اقامتگاه‌ها مواجه شوید و در خیابان بمانید! یا اینکه از سر ناچاری تن به اقامت در سوئیت‌های ناامن با امکانات ضعیف دهید. فراموش نکنید که رزرو هتل یا محل اقامت از کلیدی‌ترین نکات سفر است که حتماً باید قبل از هر چیز فکر آن را بکنید تا سفر به کامتان تلخ نشود.اگر قبل از سفر فراموش کردید یا اینکه فرصت نداشتید، شناختی نسبت به شهر و جاذبه های آن اطلاعاتی به دست آورید و یا اینکه  رزرو هتل خود را انجام دهید، حداقل با نصب اپلیکیشن لذت سفر می توانید در طول سفر بدون نگرانی اطلاعات جامع و کاملی از هتل های کشور، شهرها، جاذبه های گردشگری را همراه خود داشته باشید، با لذت سفر هم رزرو هتل خود را انجام دهید و هم پیگیر پرداخت خود را باشید.

اپلیکیشن

همراه داشتن دنیایی از اطلاعات هتل ها، شهرها و ... با نصب اپلیکیشن سفر

نیاز به پزشکالبته که تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد، اما خب سفر است و هزار و یک اتفاق پیش بینی نشده! تصمیم با شماست که آماده سفر کنید یا برعکس. ببینید در حالت معقول لازم است که شما احتمال این را بدهید که ممکن است اتفاق ناخوشایندی هرچند کوچک و نه‌چندان جدی برای شما یا خانواده‌تان رخ دهد. خب در آن صورت باید چکار کنیم؟ در شهر غریب دربه‌در در کوچه و خیابان‌ها به دنبال پزشک بگردیم؟ خیر این کار نه منطقی است و نه عاقلانه. ما به‌عنوان اشخاص عاقل و بالغ موظفیم که علاج واقعه را قبل از وقوع بکنیم تا دچار مشکلات جدی در سفر نشویم. ازاین‌رو لازم است که در ابتدا جعبه کمک‌های اولیه را همان ابتدا در چمدان سفرمان قرار دهیم، سپس به سراغ اینترنت رفته  و آدرس و تلفن اماکن درمانی شهر مقصد خصوصاً آن‌هایی که به محل اقامتمان نزدیک‌تر هستند را پیداکرده و درجایی مطمئن یادداشت یا ذخیره کنیم. در این صورت هنگام وقوع حوادث پیش بینی نشده حداقل می‌دانیم به کجا باید برویم.

جعبه

داشتن جعبه کمکهای اولیه در سفر

درنهایت امیدواریم که با رعایت این توصیه‌ها به هر شهر و دیاری که سفر می‌کنید در سلامت باشید و سفری خاطره‌انگیز را در کنار خانواده گرامی‌تان تجربه کنید.

24 اسفند , 1395
0 نظر
گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر