بیاید با هم برویم به «دَرَک»!

10 دقیقه زمان خواندن
با هم برویم به درک!

حرف از گردشگری و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی که به میان می‌آید همه به اصفهان، شیراز، تهران، مشهد و ... فکر می کنند، غافل از اینکه استانی مثل سیستان و بلوچستان جاذبه‌هایی دارد که بسیاری از گردشگران خارجی سرو دست می‌شکنند تا به دیدن این منطقه بیایند. در فرصت پیش‌آمده باهم سری می‌زنیم به چابهار.تا حالا کسی به شما گفته برو به دَرَک؟ اتفاقاً پیشنهاد هیجان انگیزی به نظر می رسد! مردم پول زیادی خرج می‌کنند، تا خود را به منطقه‌ای برساند که صحرا به دریا وصل می‌شود، غافل از این‌که بیخ گوش خودمان یکی از منحصربه‌فردترین مناظر صحرا و دریا را داریم. آری شما می‌توانید در روستایی به نام «دَرَک»! در 170 کیلومتری شهر چابهار شاهد مناظر بی‌نظیری باشید، که هرلحظه آن در یاد و خاطر شما حک خواهد شد. سرخی غروب در تلاقی دریا و کویر صحنه‌هایی را به شما هدیه می‌دهند که منظرهٔ بکر از شگفتی طبیعت است، چنان هم دیگر را در آغوش می‌کشند که تا روزها لحظه‌های لذت‌بخش این صحنه در یاد و خاطر شما خواهد ماند.درک یا درگ گویا در زبان محلی به معنی سکونت در کنار دره است. اگر زمانی قصد سفر به این منطقه را داشتید بعد از شهر کنارک در غرب چابهار جاده تک باند قدیمی تا روستای زرآباد وجود دارد که شما را به روستای درک می‌رساند.

روستای

تلاقی کویر با دریا

روستای

تلاقی کویر با دریا

تلاقی

تلاقی کویر با دریا

تلاقی

تلاقی کویر با دریا

سفری به کوه‌های مریخی یا مینیاتوری بعد از چابهار وقتی 40 یا 50 کیلومتر به سمت بندر گواتر رفتید، در سمت چپ جاده کوه‌هایی را خواهید دید که معروف به کوه‌های «مریخی» یا «مینیاتوری» هستند. اگر بخواهید شاهد یکی از زیباترین جاده‌ها و مناظر استان سیستان و بلوچستان باشید در همین جاده سمت چپ کوه‌های مریخی و در سمت راست جاده که رو به‌سوی دریا دارد، مناظر زیبایی را خواهید دید که در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت.این کوه‌ها مناظری از کره ماه را برای انسان تداعی می‌کنند چراکه جنس رسوبی آن‌ها و نوع فرسایش خاص کوه‌ها موجب شده تا شیارهای زیبایی در کوه‌های این منطقه به وجود آید. بازهم شگفتی طبیعت که خدا آفریده منتها این بار در جنوب شهر چابهار. رنگ این کوه‌ها تقریباً طوسی و سفید است و به دلیل غیرعادی بودن شکل ظاهری آن‌ها در سال‌های اخیر توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده، به‌طوری‌که تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی برای دیدن این کوه‌ها به این منطقه سفر می‌کنند.به نظر کارشناسان امر در گذشته این کوه‌ها در زیر خروارها خاک مدفون بوده‌اند و به مرور زمان از زیر خاک نمایان شده و در اثر تغییرات جوی و آب و هوا، باران‌های موسمی خاک‌ها از روی این کوه‌ها به دامنه ریخته شده به طوری که چهره اصلی کوه‌ها به شکل امروزی در آمده است، که از پدیده‌های جذاب و کم نظیر زمین شناسی به شمار می‌آید.

کوه

کوه های مریخی در چابهار

کوه

کوه های مریخی در چابهار

زیبایی های این منطقه به این دو نمونه خلاصه نمی شود، بهتر است قبل از سفر به این منطقه خیال خودتان را از لحاظ محل اسکان راحت کنید. هتل بین المللی لاله چابهار و  هتل لیپار چابهار دو گزینه پیشنهادی ماست. قطعا سفر به این منطقه خاطرات خوب و خوشی را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر