شهرهای جذاب ایران برای شبگردی

8 دقیقه زمان خواندن
شهرهای-جذاب-ایران-برای-شبگردی

چند سالی است که شبگردی به یکی از تفریحات جذاب در شهرهای بزرگ تبدیل شده است. مشغله کاری زیاد در طول روز، گرم بودن هوا، بیشتر شدن امکانات شهرها و … همه از عواملی هستند که باعث شکل‌گیری این تفریح شده است. حالا حتما با خودتان فکر می‌کنید که چه شهرهایی در ایران دورهمی‌های شبانه دارند؟ اگر علاقه‌ای به تفریحات شبانه دارید، همراه من باشید تا شما را با چند شهر زنده ایران در شب بیشتر آشنا کنم.

اهواز و شبگردی در کنار کارون

اهواز اولین شهر شب زنده‌دار ایران است. اهواز روزهای گرم و شب‌های خنکی دارد و به همین دلیل است که بیشتر شهروندان تفریحات خود را در شب انجام می‌کنند. اگر به اهواز سفر کردید، لذت پیاده‌روی شبانه روی پل سفید و رودخانه کارون را از دست ندهید. همچنین می‌توانید در خیابان ۱۳ کباب‌های خوشمزه و در خیابان لشکرآباد خوشمزه‌ترین فلافل‌ها را تجربه کنید. در سفر خود به اهواز حتما یک شب را به شبگردی در این شهر اختصاص دهید تا بتوانید اوقات خوشی را برای خود به ارمغان آورید. همچنین پیشنهاد من به برای اقامت در این شهر هتل پارس اهواز، هتل ایران و هتل پرشیا است.

کیش، جزیره شب زنده‌دارها

جزیره زیبای کیش در چند سال اخیر به یکی از مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است. مراکز تفریحی، قدم زدن در ساحل، رانندگی و … همه از جمله مواردی است که باعث شبگردی در این جزیره زیبا و منحصر به فرد شده است. این جزیره سالانه میزبان مسافران بسیاری از سراسر جهان است که همین امر باعث شده تا برای شبگردی در این شهر امکانات مختلفی ارائه شود. از هتل های کیش که خدمات مناسبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند، می‌توان به هتل شایان، هتل ویدا و هتل دریایی ترنج کیش اشاره کرد.

شیراز و شب‌های شاعرانه

حافظیه و حافظ اولین چیزی است که با شنیدن شهر شیراز به یاد می‌آوریم. شیراز شهر شعر و شور است و تفریح کردن در خون شیرازی‌ها است به همین دلیل است که رستوران‌ها و مراکز تفریحی تا دیر وقت در این شهر باز هستند. غذا خوردن در رستوران‌ها، رفتن به حافظیه، قدم زدن در بازار شیراز از شبگردی‌ هایی است که می‌توانید در هنگام سفر در این شهر انجام دهید. برای اقامت در این شهر پیشنهاد من به شما هتل بزرگ شیراز و هتل چمران است.

شب‌های قشم با صدای موج‌ها آغاز می‌شود

قشم نیز مانند کیش جزیره شب زنده‌دارها است. در هنگام سفر به قشم می توانید در مراکز تجاری و بازارها مشغول خرید باشید اما از بعد از آن ساعت زندگی واقعی در جزیره آغاز می‌شود. قدم زدن در کنار ساحل، خوردن غذاهای خیابانی و ... از جمله فعالیت‌های شبگردی در قشم است.

تهران، شهری که خواب ندارد

شاید شنیدن این موضوع که ساعت در تهران معنی ندارد، کمی عجیب باشد اما این گفته واقعیت دارد. تهران جزو آن دسته از شهرهای ایران است که روز و شب در آن تفاوتی ندارد. شبگردی در تهران بهترین گزینه برای فرار کردن از ترافیک است. کافه‌ها و رستوران‌هایی که در شب و نصف شب باز هستند، بام تهران، پارک چیتگر، پل طبیعت و … از مکان‌هایی است که در شب نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند. برای اقامت در این شهر همیشه بیدار نیز می‌توانید هتل پارسیان آزادی، هتل لاله تهران و هتل انقلاب را انتخاب کنید و چشم اندازه فوق العاده‌ای که در شب دارند، لذت ببرید.

شب زنده‌داری‌های معنوی در مشهد مقدس

دیدن نام مشهد در لیست شهرهای شب زنده‌دار ایران جای تعجب ندارد. این شهر به دلیل وجود حرم امام رضا شبگردی‌ های مختلفی دارد. درهای حرم در هر ساعت از شبانه روز به روی زائران و مسافران باز است و همچنین تاکسی‌ها در هر ساعت در خیابان دیده می‌شوند. بسیاری از رستوران ها و مغازه‌هایی که در اطراف و نزدیکی حرم واقع شده‌اند نیز به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند. از هتل های مشهد که در نزدیکی حرم قرار گرفته و امکان شبگردی را فراهم کرده‌اند، می‌توان به هتل الماس دو، هتل مجلل درویشی و هتل هما یک اشاره کرد.

سخن آخر

ایران کشور بزرگ و پهناوری است و معرفی همه شهرهای آن کار آسانی نیست. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با چند نمونه از شهرهای شب زنده‌دار و فعالیت‌های شبگردی در آن‌ها آشنا کنیم تا در سفر بعدی خود به این شهرها لذت بیشتری را تجربه کنید. اگر شهر شما نیز جزو شهرها شب زنده‌دار ایران محسوب می‌شود، خوشحال می‌شویم در قسمت پیشنهادات نام شهر و مکان‌های مناسب شبگردی را به ما و دیگر خوانندگان معرفی کنید.

02 شهریور , 1398
0 نظر
گروه راسا

گروه راسا

تعداد نوشته ها : 95

-

ثبت نظر