نوروز در بوشهر کجا برویم؟

10 دقیقه زمان خواندن
سفر نوروزی به بوشهر

بوشهر را احتمالاً بیش از هر چیز با کرانه‌های زیبای خلیج‌فارس به یاد می‌آوریم. این شهر زیبای جنوبی به دلیل داشتن ذخایر نفت و گاز بسیار، به پایتخت انرژی ایران نیز شهرت دارد. علاوه بر این‌ها به دلیل داشتن سواحل زیبا، نخلستان‌های خرما و جاذبه‌های توریستی فراوان، همه‌ساله به‌خصوص در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای گردشگران ایرانی و خارجی از سراسر دنیاست. راستی؛ نباید از این نکته غافل شویم که به دلیل آب‌وهوای گرم این شهر بهترین زمان برای سفر به آنجا اواخر زمستان و اوایل بهار می‌باشد.شاید اولین سؤالی که پس از تصمیم به سفر در ذهنتان نقش می‌بندد این باشد که حالا کجا اقامت کنم؟نگران هیچ‌چیز نباشید، چراکه بوشهر شهری مهمان‌نواز است و هتل‌های زیبای برای گردشگرانش دارد. از مهم‌ترین هتل‌های بوشهر می‌توان به هتل پلاس بوشهر، دلوار، پاسارگاد و ساحلی پرواز اشاره کرد. اگر درباره امکانات هر یک از این هتل‌ها به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید می‌توانید از طریق سایت رزرواسیون مهر، جواب تمامی سؤالات خود را پیدا کرده  و بهترین گزینه را برای رزرو هتل در بوشهر انتخاب کنید. خب حالا که خیالمان از بابت محل اقامت راحت شد باید به سراغ اماکن دیدنی و جاذبه‌های توریستی برویم. البته جاذبه‌های توریستی بوشهر این‌قدر زیاد است و ما در اینجا مهم‌ترین جاذبه‌های بوشهر را به ترتیب اولویت برای شما بیان می‌کنیم.عمارت دهدشتیاگر اهل تاریخ هستید بازدید از عمارت دهدشتی که به عمارت روغنی نیز معروف است را از دست ندهید. این عمارت بازمانده‌ای از عهد قاجار است. نشانه‌های بارز معماری غنی بوشهری در این عمارت به‌وضوح نمایان است. چراکه پس از باز شدن در و دروازه ورودی عمارت، دیواری را می‌بینید که برای جلوگیری از دیدمستقیم و جدا کردن اندرونی با قسمت بیرونی عمارت ساخته‌شده است. اکثر ساختمان‌های بافت قدیم بوشهر در دو و تعدادی در سه‌طبقه ساخته‌شده‌اند؛ اما عمارت دهدشتی چهار طبقه می‌باشد و شیشه‌های رنگی و تزئینات داخلی آن نظر هر بیننده‌ای را به‌سوی خود جلب می‌کند. این عمارت اکنون به مرکز تحقیقات و موزه معماری تبدیل‌شده است.پارک ملی دریایی نایبنداگر اهل طبیعت و ماجراجویی هستید بازدید از اولین پارک ملی دریایی کشورتان را در اولویت قرار دهید. از پوشش‌های گیاهی متنوع و نادر گرفته تا انواع موجوداتی که این منطقه بکر را زیستگاه خود برگزیده‌اند، همگی از جاذبه‌های این پارک دریایی محسوب می‌شود. علاوه بر این در این ناحیه شاهد انواع سواحل زیبای حفره‌ای، ماسه‌ای، مرجانی و جنگلی که هرکدام دارای چشم‌اندازی زیبا به‌سوی آب‌های خلیج‌فارس می‌باشند، خواهید بود. وجود جنگل‌های شگفت‌انگیز حرا پدیده دیگری است که به همراه وجود تپه‌های مرجانی برای غواصی، تخم‌گذاری لاک‌پشتان دریایی، بر زیبایی طبیعت پارک ملی دریایی نایبند افزوده است.

غروب

غروب زیبای دریا

ساحل بوشهراز هرچه بگذریم سخن از ساحل بوشهر خوش‌تر است. بوشهر است و دریای آرام و سواحل چشم نوازش! نوار ساحلی بوشهر یکی از تمیزترین و بی‌نظیرترین سواحل جنوب است که در حاشیه آن هیچ ساخت و سازی انجام‌نشده و تا چشم کار می‌کند دریا و ساحل شنی و سنگی با درختان نخلی است که در حاشیه ساحل قد علم کرده‌اند. ساحل بوشهر با قایق‌های دریایی و تفریحات آبی‌اش یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر بوشهر است.یکی از پیشنهاد‌ها شگفت‌انگیز ما برای گردشگران در بوشهر آن است که سوار بر قایق‌ها شده و به همراه موسیقی بی‌نظیر جنوبی به دل دریا بزنید. البته در مسیر بازگشت نیز برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم. در بازگشت به کافه‌های کنار ساحل بروید و قهوه اصیل نوش جان کنید و سفری به‌یادماندنی برای خود رقم بزنید. البته تنها به این جاذبه‌ها بسنده نکنید و حتماً سری به موزه رئیس‌علی دلواری، بندر گناوه، بازار ماهی‌فروشان، قلعه نصوری سیراف و بندر کنگان نیز بزنید.

اسکله

اسکله تفریحی

و اما بحث شیرین خوراکی‌ها!حتماً از خود می‌پرسید غذا چه بخوریم و کجا بخوریم؟ فکر آنجایش را هم کرده‌ایم. تنوع غذایی در این شهر آن‌قدر بالاست که در هرکجای بوشهر که رزرو هتل کرده باشید، می‌توانید از غذاهای سنتی و لذیذ این منطقه بهره‌مند شوید.اما قبل از معرفی این غذاها بگذارید شمارا با دو رستوران مهم این شهر آشنا کنیم. نخست شمارا باید با رستوران سنتی میداف آشنا کنیم. اگر خانواده‌ای با سلایق مختلف غذایی هستید این رستوران با غذاهای ایرانی و خارجی و آن موسیقی سنتی زنده گوش نوازش بهترین انتخاب برای شماست. از طرف دیگر رستوران قوام نیز همه انتظارات شما از یک غذای باکیفیت و لذیذ را برآورد می‌کند. این رستوران یکی از رستوران‌های معروف بوشهر است که میزبان محلی‌ها و گردشگرانی از اقصی نقاط مختلف کشور است.حال اگر کنجکاوید که با غذاهای سنتی این شهر آشنا شوید باید بگوییم که این شما و این هم لخ لاخ،     دمپخت ماهی بوشهری! غیرممکن است که علاقه‌مند به غذاهای تندوتیز باشید و مزه لذیذ این غذا را در بوشهر از دست بدهید.قلیه میگو، دلربای دیگر بوشهری است که مزه آن هوش ازسرتان خواهد برد. قلیه میگو یک خورش خوشمزه و لذیذ است که اگر طرفدار غذاهای ترش و ملس باشید بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود.

دوقوس ماهی، یکی دیگر از غذاهای سنتی استان بوشهر و بندر دیلم است. با توجه به ذائقهٔ جنوبی‌ها، این غذا طعمی بسیار تند دارد. این غذا از آن وعده‌های لذیذی است که در سفره‌های مردم استان بوشهر به همراه پلو سرو می‌شود.

غذای

ماهی سرخ کرده غذای محبوب بوشهری

درنهایت دال عدس بوشهری نیز غذایی مقوی است که به‌عنوان یک میان وعده یا صبحانه می‌توان از آن استفاده کرد.غذای

دال عدس غذای خوشمزه و محبوب بوشهری

عید نوروز فرصت مناسبی برای ایران گردی است. اگر در طول مسافرت بعد از گشت و گذار در بوشهر قصد رفتن به مرکز ایران را دارید و اصفهان مقصد شماست بی شک مسافرت خود را به یاد ماندنی خواهید کرد، چرا که اصفهان عید نوروز با هوای لطیف بهاری هر ساله پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر