10 روستای جذاب و دیدنی ایران

10 دقیقه زمان خواندن
روستاهای جذاب ایرانی

تا به حال هر چه صحبت از گردشگری به میان آمده است در مورد جاذبه های شهرها بوده است. غافل از اینکه ایران زیبا دارای روستاهای تاریخی و بسیار زیبا است که کمتر به آن توجه شده، در این پست با ما همراه باشید تا با تعدادی از این روستاها آشنا شوید. روستای ابیانهاین روستای دیدنی و جذاب در 40 کیلومتری نطنز در استان زیبای اصفهان  واقع شده است. بنا به نظر کارشناسان این روستا یکی از بلندترین مناطق مسکونی است که زندگی در آن جریان دارد. شما می توانید در ابیانه گذر تاریخ را شاهد باشید. آثاری مانند: مساجد قدیمی، قلعه ها، آتشکده ها و زیارتگاه ها از جمله مکانی های است که شما حتما باید ببنید. این گوشه ای از دیدنی ها و جاذبه های اصفهان است.

روستای

روستای ابیانه اصفهان

روستای

روستای ابیانه اصفهان

روستای

روستای ابیانه اصفهان

روستای ماخونیکاین روستا در استان خراسان جنوبی است. بر اساس آمار سال 1390 در این روستا 164 خانوار زندگی می کنند. این روستا یکی از هفت روستای شگفت انگیز جهان به شمار می آید. و به شهر «لی لی پوت ها» معروف است.

روستای

روستای ماخونیک در خراسان جنوبی

روستای

روستای ماخونیک در خراسان جنوبی

روستای میمنداین روستا صخره ای بوده و در نزدیکی شهر کرمان واقع شده است و یکی از قدیمی ترین سکونت گاه ها در جهان محسوب می شود. کارشناسان تاریخچه این روستا را بیش از 12 هزار سال تخمین زدند. از جاذبه های روستا می توان به مسجد تاریخی، حمام، آتشکده، حسینه و ... نام برد.

روستای

روستای میمند در کرمان

روستای

روستای میمند در کرمان

روستای بیاضاین روستا از نظر اینکه در مسیر ارتباطی کرمان به یزد است از گذشته تا کنون یک مسیر ارتباطی مهمی به شمار می آید. بیاض از توابع بخش مرکزی شهرستان انار در استان کرمان است. بیاض به معنی سفید می باشد که این نام از پنبه زارهای بیاض گرفته شده است.روستای

روستای بیاض در کرمان

روستای

روستای بیاض در کرمان

روستای اوراماندر این روستا خانه ها به طور کلی از سنگ و به طوری زیبا پلکانی ساخته شده که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. اورامان یا هورامان شهری در سروآباد استان کردستان است و این روستا مرکز دهستان اورامانات در جنوب شرقی شهر مریوان قرار دارد.

روستای

روستای اورامان در کردستان

روستای

روستای اورامان در کردستان

روستای ماسولهاین روستا که بافت و معماری منحصر به فردی دارد در دوران زندیه شکل گرفته است. ماسوله با هوای مه آلود، تابستان های خنک و زمستان های پر برف و برگ ریزان بسیار زیبای دارد به طوری که فضای رمانتیک و شگفت انگیزی را برای شما خواهد داشت. دسترسی به این روستا از طریق فومن در استان زیبای گیلان است. نکته جالب این روستا این که حیاط ساختمان بالایی پشت بام ساختمان پایینی است.

ماسوله

روستای زیبای ماسوله درگیلان

روستای

روستای زیبای ماسوله درگیلان

روستای مازیچالاگر می خواهید در فضایی بسیار زیبا و منحصر به فرد ساعاتی را به تماشای زیبایی طبیعت بنشینید و لذت ببرید سفر به این روستا را حتما در برنامه خود بگنجانید. وجود ابرهای زیبا در دستان شما، کوه ها، جنگل ها، همراه با باران و بوی خوش خاک نم کشیده،  همه همه شما را  شگفت زده خواهد کرد.دسترسی به این روستا بدین شکل است که ابتدا به استان مازندران رفته سپس جاده چالوس را تامرزن آباد را طی کنید ، به سمت کلاردشت تغییرمسیر بدید انتهای بلوار کلاردشت بپیچید ، به سمت عباس آباد ۳کیلومتر ادامه مسیربدید سمت چپ خروجی رو برید بالا…. به مازیچال خوش آمدید .

روستای

روستای رویایی و زیبای مازیچال در مازندران

روستای

روستای رویایی و زیبای مازیچال در مازندران

روستای نوشااین روستا یکی از روستاهای شهرستان تنکابن در استان سرسبز و زیبای مازندران است. قدمت این روستا را دو هزار سال تخمین زده اند که یکی از روستاهای بی نظیر و ارزشمند ایران به حساب می آید. راستی تا به حال ماشینی به اونجا راه پیدا نکرده است و شما تا حدودی می توانید از ماشین استفاده کنید، بقیه راه را باید با اسب طی کنید.دسترسی دقیق به این روستا بدین صورت است که از تنکابن با مینی‌بوس به ییلاق آغوزحال رفته و جاده خاکی بالای ییلاق را نیز با مینی‌بوس تا نزدیک ولگسر ادامه دهید . از آنجا مسیر پاکوب را روی دامنه شرقی دره میاندشت تا روستای لاکتراشان طی کنید و بعد راه دامنه شرقی ارتفاع را در پیش گرفته و خود را به دوراهی نوشا برسانید .

روستای

روستای زیبای نوشا در مازندران

روستای

روستای زیبای نوشا در مازندران

 روستای خرانق

این روستا که پای بسیاری از گردشگران خارجی را هم به خود باز کرده است در استان یزد قرار دارد. وجود معادن سنگ آهن  و همچنین منطقه ی حفاظت شده ی دره انجیر با دارا بودن حیواناتی چون: کل ، بز ، میش، قوچ ، گربه وحشی ، سیاه گوش، یوز پلنگ و هوبره این منطقه را بیش از پیش خاص کرده است .از دیگر جاذبه های آن می توان به قلعه خرانق ،حمام خرانق ، کاروانسرای خرانق ،پل خرانق ،مسجد جامع و حسینیه خرانق ،منارجنبان خرانق نام برد. این روستای تاریخی خرانق در شمال یزد و در ۵۰ کیلومتری شهرستان اردکان و در مسیر جاده اردکان به طبس قرا ر گرفته است.

روستای

روستای زیبای خرانق در اردکان یزد

روستای

روستای زیبای خرانق در اردکان یزد

روستای

روستای کندوانبه دلیل ساخت خانه هایی که شبیه به کندوی عسل و در دل کوه است به این روستا کندوان گفته می شود. این روستا در جنوب غربی تبریز در استان آذربایجان شرقی واقع شده لازم به ذکر است که در این روستا مساجد، حمام، مدرسه و آسیای آن واقعا دیدنی است.روستای

روستای زیبا و جذاب کندوان در تبریز

روستای

روستای زیبا و جذاب کندوان در تبریز

هر وقت برنامه سفر خود را برای دیدن هر یک از این جاذبه ها گرفتید، بدون نگرانی می توانید از سامانه رزرواسیون مهر رزرو هتل خود را انجام دهید و با خیال راحت از سفر خود لذت ببرید.

گروه نویسندگان

گروه نویسندگان

تعداد نوشته ها : 318

این پست توسط گروه نویسندگان تهیه شده است.

ثبت نظر